Hilfe bei Kurzschluss Fahrzeug: Carthago 32.2

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  • Hallo liebe Kolleginnen und Kollegen in diesem Forum,

    Mein Name ist Roberto, ich bin Chilenin, also entschuldige ich mich für mein schlechtes Deutsch, ich muss einen Online-Übersetzer einsetzen. Wir sind die glücklichen Besitzer eines Carthago Malibu 32.2 Wohnmobils, es ist ein VW T4 1997, und wir haben es seit 2011.

    Am vergangenen Samstag gab es einen elektrischen Kurzschluss, der eine Flamme auslöste und glücklicherweise keinen ernsthaften Schaden anrichtete. Nur der Fall für zwei Sicherungen war Burnout.

    Die Bilder erzählen die Geschichte für sich selbst.


    Ich würde es wirklich begrüßen, wenn Sie etwas Wissen oder Erfahrung über diese Art von Vorfall teilen könnten, wo Sie suchen sollten, um den Ursprung des elektrischen Kurzschlusses zu adressieren oder zu identifizieren.

    Da ich keine Handbücher habe, weiß jemand von Ihnen von den Spezifikationen der Sicherungen? Ich denke, einer von ihnen ist 30A und der andere 2A, aber ich möchte sicher sein.

    Grüße, aus Chile,


    Roberto

    Übersetzt mit http://www.DeepL.com/Translator

    Einmal editiert, zuletzt von PeZe (30. Januar 2018 um 18:01)

  • Multi-Fanfare: kann spanisch und ist das wandelnde VWLexikon

    Für mich sieht es so aus, als hätte es fast nur den Sicherungshalter erwischt.

    ...und dann stellst du fest , daß das Licht am Ende des Tunnels nur so ein Idiot mit einer Laterne ist !!!


    Gruß

    Pruner

    Einmal editiert, zuletzt von Pruner (30. Januar 2018 um 17:25)

  • You could also post your problem in English - if possible.
    First: disconnect all batteries
    Second: you might have to find out where the short circuit came from and
    remove and replace the burned components

    Irgendwas is' immer!
    Rust never sleeps

  • You could also post your problem in English - if possible.

    Bertram 1958, thanks a lot, yes it's possible for me to post in English, just I didn't knew English was an allowed language in the forum. I actually write the post in English and thne translate it to German with the help of deepl, quite a good online translator by the way.

    Prunner, thanks for your response too.

    As Prunner poited out, it seems to be just the fuse cage, but What was the origin it's what I need to find out. may be a bad mass connection...

    At last, Do you know the two burnt out fuses amperage? I think one of them is 30A an the other 2A.

    Regards from Chile,

    Roberto

    Following the deepl translation just in case...


    Bertram 1958, vielen Dank, ja es ist möglich für mich, auf Englisch zu posten, nur wusste ich nicht, dass Englisch eine erlaubte Sprache im Forum ist. Eigentlich schreibe ich den Beitrag auf Englisch und übersetze ihn dann mit Hilfe von deepl ins Deutsche, übrigens ein ziemlich guter Online-Übersetzer.


    Prunner, Dank für Ihre Antwort auch.


    Wie Prunner heraus poited, scheint es, gerade der Sicherungskäfig zu sein, aber, was der Ursprung war, ist es, was ich herausfinden muss. kann eine schlechte Massenverbindung sein....


    Endlich, kennst du die Stromstärke der beiden ausgebrannten Sicherungen? Ich denke, einer von ihnen ist 30A und der andere 2A.


    Grüße aus Chile,


    Roberto


    Im Anschluss an die Deepl-Übersetzung nur für den Fall, dass....

  • 30 Ampere is a lot, needs "thick" cables since 30A * 12V corresponds 360 Watts
    2 Ampere for car fuse for me is unknown. 5 or 10 Amp are common.
    Where does the "thin" wire go to? Instruments / monitoring?

    I don't know the original setup of your car, sorry. I own just a simple Combi-T4
    There are some colleagues more specialised for Carthago, just be patient for a while.

    Irgendwas is' immer!
    Rust never sleeps

  • There are some colleagues more specialised for Carthago, just be patient for a while.

    Thanks, I will.

    30 Ampere is a lot, needs "thick" cables since 30A * 12V corresponds 360 Watts
    2 Ampere for car fuse for me is unknown. 5 or 10 Amp are common.
    Where does the "thin" wire go to? Instruments / monitoring?

    I don't know the original setup of your car, sorry. I own just a simple Combi-T4
    There are some colleagues more specialised for Carthago, just be patient for a while.

    Besides the main battery (the one wich starts up the engine) there is another 30A fuse, factory installed, and it seems that the fuses besides the EZ Schaudt box are the sames, installed as a secondary protection for the same line.

    Later, at home, I will see where the wires go to.

    Thanks again,

  • Malibo-jogi hatte mal einen Schaltplan herum gepostet. Eventuell kann der euch weiterhelfen und ihr könnt euch die Infos dort rausziehen

    Maybe you will get the informations fur the fuses from the Attachment
    Schaltplan circuit-plan for Elektro-Zentrale EZ96 carthago


    original Thread

    Jamey, Peze, thank you very much.

    The thread recommended in the Jamey post has been quite useful, it seems that the charge voltage difference between the two batteries was so big, that even the 30A fuse couldn't resist. Actually, the second (living room) batery was almost 0V... it makes sense... And it says that its mandatory to keep this second battery fully charged, pluging the motorhome to the power supply at least 24 hrs.

    Regards froms Chile,

    Roberto

  • I don’t Know These Ffuses, my Malibu don’t have These. But i think that they are there to protect The Connection between the two batteries.

    The cable Goes from The Front Batterie throug The wall behind it, under The blanket or Rubber Near The Pedals, on the drivers side under The two wooden planks to The Rear of The car and back to The Second Batterie or The schaudt EZ

    The small batterie is possibly for The Panel on The Outside of The Storage to Show Batterie Voltage.

    Sorry for my Bad english, typing on a Smartphone with autocorrect :thumbdown:

    Zitat

    t6016.gif Nein, ich bin nicht die Signatur, ich putz hier nur.

    Es ist verboten die Putzfrau durch klicken bei ihrer Arbeit zu stören!

  • Hello, I have sent you the schematic for your EZ96 912.020 as a personal message (data protection company Schaudt). Maybe he'll help you out. I also like the translation program very much. How simple...

    Hallo, ich habe dir den Schaltplan für deine EZ96 912.020 als persönliche Nachricht zugesendet (Datenschutz Firma Schaudt). Vielleicht hilft er dir weiter. Das Übersetzungsprogramm find ich auch sehr gut. Wie einfach... :)

    Que tengas una buena noche,

    Stephan

    Man muß das Leben leben, solange es stattfindet!

  • Hello, I have sent you the schematic for your EZ96 912.020 as a personal message (data protection company Schaudt). Maybe he'll help you out. I also like the translation program very much. How simple...

    Hallo, ich habe dir den Schaltplan für deine EZ96 912.020 als persönliche Nachricht zugesendet (Datenschutz Firma Schaudt). Vielleicht hilft er dir weiter. Das Übersetzungsprogramm find ich auch sehr gut. Wie einfach... :)

    Que tengas una buena noche,

    Stephan

    Stephan,

    Thank you very very much for your kind response. I appreciate the schematic doc, although I already have it. What I really miss is a brief instruction on how and when operate the EZ, for example I don't know what is the main switch for and when to use it.

    Un abrazo de chileno,


    Roberto

  • Yoiks, what a nasty burn!

    The plan for the electronics is already linked.
    Further you can send a request to Schaudt company: http://www.schaudt.gmbh/de/kontakt/kontakt_allgemein.php
    They are the manufacturer of these parts.

    I am definitely NO specialist. But I have the impression this burn is caused by a corroded fuse. Maybe there are 2 or 3 more fuses in the front above the starter battery (2/10/30 A). Check these as well!
    For the future, if it will be repaired once: check all the fuses of the camping interior regularly, please. Avoid corroded fuses.

    Good luck!